Unieke en hoogwaardige drogisterij ontworpen voor Schiphol Lounge 2

Kappé Drugstore Schiphol

Opdrachtgever: 
Kappé

Locatie:
Schiphol

Segment: 
Retail

Conceptontwikkeling: 
Margareth Bleeker
Marlous ten Wolde

Begeleiding realisatie:
In samenwerking met SYNRG
(voorheen MVRO)

2015

Uitdaging

De opdrachtgever wilde een laagdrempelige maar onderscheidende drogisterij creëren voor Lounge 2 op Schiphol. Door de lastige ligging buiten de gebruikelijke passagiersstroom was het essentieel om voldoende opvalwaarde te genereren om klanten aan te trekken.

"Margareth en haar team zijn succesvol in het vinden van de balans tussen de praktische operatie van een winkel en de hoogwaardige uitstraling die bij onze productgroep en een luchthaven past."
Lennert Vernooij, opdrachtgever namens Kappé Schiphol

Aanpak

De producten van een drogisterij vereisen een duidelijk en rigide schappenplan. We hebben strakke witte kasten ontworpen, geplaatst in een opvallende en warme omgeving. De ombouw van de kasten is uitgevoerd in ahornhout met driehoekige, asymmetrische vormen, wat het karakter van de winkel eigenzinnig en warm maakt. Om de opvalwaarde vanuit de Lounge te verhogen, is ook het plafond voorzien van houten elementen. In het midden van de winkel zijn we afgeweken van de gebruikelijke meubels en hebben we een groot element voor cadeau-artikelen geplaatst, wat de winkel extra aantrekkelijk maakt.

Resultaat

De combinatie van een duidelijk schappenplan en goede signing heeft geleid tot een overzichtelijke en opvallende winkel met een unieke, warme uitstraling. Dit ontwerp biedt een perfecte balans tussen praktische functionaliteit en een hoogwaardige beleving, wat precies voldoet aan de verwachtingen van de opdrachtgever.

Creëer een unieke winkelervaring met Bleeker Concepts Interieurarchitecten

Bij Bleeker Concepts Interieurarchitecten begrijpen we het belang van een inspirerende en functionele winkelomgeving voor klanten en merken. Wij bieden op maat gemaakte winkelconcepten die zowel visueel aantrekkelijk als praktisch zijn. Of het nu gaat om het ontwerpen van een geheel nieuw concept, het herinrichten van de huidige ruimte, of het ontwikkelen van specifieke belevingswerelden, ons team van experts staat klaar om de visie van het merk tot leven te brengen.

Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe we de retail ruimte kunnen optimaliseren tot een unieke winkelervaring die klanten aantrekt en omzet stimuleert!

Neem contact op